Har du tagit med dig en fin penna från hotellet?
Eller en tvål, eller kanske ett litet block med hotellets logga? Du är inte ensam. Många gör det, av olika anledningar, men ofta för att man tycker om produkten. Sen kan det också vara för att skryta lite med att man har bott på ett fint hotell. Det är ett exempel på små vardagsprylar med namn och logga på som människor gillar, till och med mer än om det inte hade stått något på dem. Konstigt? Inte alls. Det blir ett minne och prylen får identitet och en historia.
Skapa identitet med produkter
Exemplet ovan visar hur viktigt det kan vara att man som företag eller annan rörelse har någon eller några produkter med firmans namn och logga på. Dessa kan delas ut till kunder, eller bara användas inom firman. Här använder vi våra egna utvalda produkter. Det visar på en medvetenhet. Ett statement, exempelvis om man väljer en produkt som rimmar med företagets policy. Miljövänliga produkter är typiskt en väg att visa var man står. Börjar du bli inspirerad att skaffa några artiklar med den egna loggan på?
En goodiebag är alltid uppskattad
Oavsett om du har en firma sedan många år tillbaka, eller om du är är helt nystartad, så är branschmässor ett bra sätt att nå ut. På en mässa demonstrerar man sin verksamhet, knyter kontakter med kunder och kollegor och passar på att göra reklam. Ett bra sätt att bli ihågkommen är att dela ut små presenter. Presentreklam i Stockholm och på andra orter har många olika artiklar att välja på. Du kanske delar ut goodiebags till särskilda VIP kunder? Detta är ett bra tillfälle att lägga i en produkt som representerar dig och din verksamhet, med firmans namn på. Det är uppskattat och den kommer att leva vidare som en reklampelare varje gång den används.